Πνευματικά δικαιώματα: Αυτοί που ονειρεύονται ξανά την ΑΕΠΙ

Πνευματικά δικαιώματα: Αυτοί που ονειρεύονται ξανά την ΑΕΠΙ

Με Διαπιστωτική Πράξη, του ΥΠΠΟΑ, αναρτήθηκε στη σελίδα του ΟΠΙ μία μυστηριώδης ΑΟΔ, της οποίας το όνομα παραπέμπει στην ΑΕΠΙ. Η επωνυμίας της «IP HUB ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ» – «IP HUB Α.Ε.»

Η IP HUB Α.Ε. συστήθηκε τον Νοέμβρη  ως μονοπρόσωπη ΑΕ μέσω “υπηρεσίας μιας στάσης” online. Ακόμη δεν έχει κάνει καν ΓΣ και δεν έχει πιστοποιήσει το κεφάλαιο των 26.000 ευρώ! 4 μέρες μετά, κατοχύρωσε το domain name: www.iphub.gr.

Ως πρόεδρος και διαχειριστής της μονοπρώσοπης ΑΕ εμφανίζεται ο Κωνσταντίνος Νανόπουλος, ενώ πληρεξούσιος εμφανίζεται για την διεκπεραίωση της διαδικασίας μία δικηγόρος κάτοικος Αθηνών και μία ασκούμενη δικηγόρος κάτοικος Αμαρουσίου, όπου ήταν και το μέγαρο της ΑΕΠΙ (σύμπτωση!!!)

Ο Κωνσταντίνος Νανόπουλος δεν έχει ασχοληθεί κατά το παρελθόν με τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά ο πατέρας του Αντώνης είχε απασχολήσει το 2012 την εφημερίδα “Έθνος της Κυριακής” σύμφωνα με την οποία προκύπτει πολιτικό και ηθικό θέμα καθώς ο ίδιος διορίστηκε από την τότε κυβέρνηση ως γενικός διευθυντής Φορολογικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών ενώ οι οικογένειά του είχε το λογιστικό/φοροτεχνικό γραφείο (TaxExperts Α.Ε.), με αποτέλεσμα να έχει πρόσβαση σε απόρρητα φορολογικά στοιχεία πολιτών και επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με το άρθρο 16α του καταστατικού της IP HUB Α.Ε., υπάρχει πρόβλεψη για να γίνει ΑΟΔ με δεσπόζουσα θέση, ότι ήταν δηλαδή η ΑΕΠΙ, σύμφωνα με την φωτογραφική διάταξη του άρθρου 50 του νόμου 4481/2017 που η υπουργός Λυδία Κονιόρδου είχε εισάγει για να καλύψει τις ανάγκες της ΑΕΠΙ ΑΕ.

Σύμφωνα με τον νόμο 4481 χρειάζονται δύο δημιουργοί τουλάχιστον για να μπορεί να συσταθεί ως ΑΟΔ. Άρα τουλάχιστον δύο δημιουργοί ονειρεύονται να πάρουν θέση στο ΔΣ της νέας ΑΕΠΙ ή καλύτερα της νέας IP…

Το μυστήριο που δεν είναι τόσο μυστήριο 

Είναι προφανές ότι πίσω από τον κύριο Νανόπουλο υπάρχουν κάποιοι δημιουργοί. Ίσως κάποιοι που θέλουν να συνεχίσουν το έργο της ΑΕΠΙ και ευελπιστούμε να μην είναι οι ίδιοι που άρπαζαν τις παχυλές προκαταβολές και να κλείνουν τα στόματά τους όταν η ΑΕΠΙ έτρωγε τα 90 εκατομμύρια των συναδέλφων τους. Ευχόμαστε να μην είναι μπλεγμένος ο πρώην πρόεδρος της ΑΕΠΙ και γνωστός στιχουργός του τραγουδιού “έβγαλε βρώμα η ιστορία ότι ξοφλήσαμε” που μελοποίησε ο αείμνηστος Θάνος Μικρούτσικος… γιατί πραγματικά ο στίχος θα βγει προφητικός και οι δημιουργοί θα έχουν ξοφλήσει. Ευελπιστούμε να μην είναι καιροσκόποι δημιουργοί, που πέρασαν κι απ΄αλλού, αλλά δεν τους “έκατσαν” τα σχέδιά τους.,..

Σε λίγες μέρες αυτοί οι δημιουργοί θα αποκαλυφτούν καθώς θα αποστείλουμε ερώτημα στον ΟΠΙ, για τα μέλη που απαρτίζουν την ΑΟΔ.

Αν πίσω από την IP HUB Α.Ε.  κρύβεται η οικογένεια ΑΕΠΙ δεν θα μπορούσαν να είναι εμφανείς οι Πέτρος και Δημήτρης Ξανθόπουλος καθώς διώκονται (ακόμα;) για κακουργηματικές πράξεις. Όμως το κρυφτούλι δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ. Πάντα εμφανίζεται το κρυφό καθώς ο ήλιος ανατέλλει κάθε φορά. Ούτε μπορεί να ξαναφτιάξουν ΑΕΠΙ που είναι πλέον μισητή από την πλειοψηφία των δημιουργών και από τους χρήστες μουσικής. Η υπεροψία και τα καύσιμα από το “καλάμι” τους τέλειωσαν.

Το βέβαιο είναι πως αν ήταν κάποια ενέργεια από μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, δεν θα έβαζαν έναν πρόεδρο και διαχειριστή μονοπρόσωπης ΑΕ, χωρίς εμπειρία και επαφή με τον χώρο των δημιουργών και των πνευματικών δικαιωμάτων. Θα είχε σίγουρα ένα brand το οποίο δεν θα φτιαχνόταν τόσο πρόσφατα και χωρίς ιστορική διαδρομή. Θα υπήρχε μια εταιρεία με ιστορικό και ενεργή. Ακόμα πιο βέβαιο είναι πως αν η IP HUB Α.Ε. συνδέεται με την οικογένεια Ξανθόπουλου, θα έχει δύσκολο έργο, καθώς το μεγάλο μέρος των δημιουργών αλλά και των ξένων οργανισμών έχουν χάσει τα χρήματά τους και δεν εμπνέουν καμία εμπιστοσύνη.

Η συμμετοχή της πολιτείας στο χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων.

Δεν είναι αληθές ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η Κονιόρδου, η Ζορμπά και ο Αντωνιάδης του ΟΠΙ, έβαλαν σε τάξη το χάος που δημιουργήθηκε από την ανάκληση της άδειας της ΑΕΠΙ. Η ΑΕΠΙ έπρεπε να είχε κλείσει πολύ πιο πριν, από τα όσα κατά καιρούς κατήγγειλαν αρκετοί δημιουργοί. Από τον καιρό που ο Γιάννης ο Γλέζος της Αυτοδιαχείρισης τα φώναζε.

Αντιθέτως. Η Κονιόρδου πρόσθεσε το άρθρο 50 για την ΑΕΠΙ και το άρθρο 51Α, ενώ δεν έπρεπε καν να ασχοληθεί το κράτος στην διαχείριση της ιδιωτικής περιουσίας των δημιουργών, καθώς υπήρχε η Αυτοδιαχείριση στην οποία μπορούσαν να πάνε οι “άστεγοι” δημιουργοί της ΑΕΠΙ. Η Ζορμπά επιδότησε με 3 εκ. ευρώ – δημόσιο χρήμα – το έκτρωμα ΕΥΕΔ και ο Αντωνιάδης το σπαταλούσε χωρίς καμία ανάρτηση στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ενώ φρόντισε δια Ζορμπά να κάνει αναδρομική αύξηση στο μισθό του.

Η πολιτική μας θέση

Η κυρία Μενδώνη, να αφήσει τους δημιουργούς ήσυχους, να μην συμμετάσχει σε καμία ίντριγκα και να μην δώσει άδεια σε άλλον οργανισμό. Στην μικρή μας Ελλάδα αρκεί ο ένας.

Οι χρήστες δεν γίνεται να πληρώνουν για το ίδιο τραγούδι δύο οργανισμούς καθώς υπάρχει η παθογένεια ο στιχουργός να βρίσκεται στην Αυτοδιαχείριση και ο συνθέτης στην σημερινή ΕΥΕΔ και στην αυριανή ΕΔΕΜ, ο δημιουργός να είναι στην PRS (Αυτοδιαχείριση) και ο εκδότης  να είναι στην σημερινή ΕΥΕΔ ή στην στην αυριανή ΕΔΕΜ. Υπάρχει η Αυτοδιαχείριση που μπορεί να στηρίξει αλλά και να ελέγξει το κράτος και όχι ο Αντωνιάδης που λειτουργούσε ανταγωνιστικά και ήθελε την εξαφάνισή της.

Το κράτος δεν μπορεί να διαχειρίζεται την ιδιωτική περιουσία και γι αυτό πρέπει να τελειώσει το έκτρωμα που ακούει στο όνομα ΕΥΕΔ.

Το έκτρωμα – ΕΥΕΔ – πρέπει άμεσα να σταματήσει. Ήδη δεν μπορεί να αδειοδοτήσει τους χρήστες για όλο το 2020, καθώς εκπνέει το αργότερο τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Το κενό στους δημιουργούς γιατί κάποιοι επιμένουν σε μια ανίσχυρη ΕΔΕΜ, θα γίνει μεγαλύτερο. Ανίσχυρη είναι η ΕΔΕΜ γιατί οι εκατοντάδες χιλιάδες συνάδελφοί τους δημιουργοί (και όχι εκδότες που εκμεταλλεύονται το έργο των δημιουργών), βρίσκονται στην Αυτοδιαχείριση.

Οι δημιουργοί πρέπει να μείνουν ενωμένοι, χωρίς ανταγωνισμούς, σύνορα και εθνικότητες. Να ενταχτούν στην Αυτοδιαχείριση,  να ενισχύσουν την θέση της και την θέση τους και να προσπαθήσουν να εξομαλύνουν την αγορά που έχασε δικαιολογημένα την εμπιστοσύνη τους. Η ιστορία έδειξε πως οι ίδιοι όπλισαν το όπλο της ΑΕΠΙ και εκτελέστηκαν τα δικαιώματά τους.

Δείτε ακόμα: Καταγγελία για απάτη τράπεζας σε βάρος των δανειοληπτών.

Leave a Reply

Your email address will not be published.