Πνευματικά δικαιώματα: Άδεια στην ΕΔΕΜ – Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

Πνευματικά δικαιώματα: Άδεια στην ΕΔΕΜ – Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

Με το άρθρο μας αυτό, θα αναλύσουμε με κάθε λεπτομέρεια τα όσα δύσκολα ακολουθούν την μετάβαση στην ΕΔΕΜ και την λήξη της θητείας της ΕΥΕΔ. 

Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά την έκθεση βιωσιμότητας που κατέθεσαν οι επικεφαλής της ΕΔΕΜ, η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη με διαδικασία express αδειοδότησε τον δεύτερο ΟΣΔ στην Ελλάδα.

Expess άδεια.

Την προηγούμενη Δευτέρα οι επικεφαλής της ΕΔΕΜ κατέθεσαν την έκθεση βιωσιμότητας που απαιτούσε ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ 4481/2017, λήγοντας την κόντρα που είχε ξεσπάσει με την Υπουργό. Μία άδεια μετά από μία κόντρα που είχε λάβει πολιτικές διαστάσεις, καθώς οι της ΕΔΕΜ είχαν καταφύγει για συμπαράσταση σε όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, καταγγέλλοντας την Υπουργό για κωλυσιεργία. Η απόφαση της Υπουργού όμως απέδειξε άλλο από αυτό που ισχυρίζονταν οι δημιουργοί της ΕΔΕΜ. Σε χρόνο ρεκόρ, συνεδρίασε με εντολή Μενδώνη εκτάκτως το ΔΣ του ΟΠΙ, εισηγήθηκε θετικά και χωρίς καθυστέρηση η Λίνα Μενδώνη υπέγραψε την άδεια του νέου ΟΣΔ.

Άδεια με αστεράκια

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε αμέσως μετά την αδειοδότηση η Υπουργός, τονίζει πως η άδεια που έδωσε, δεν είναι από μόνη της αρκετή για την λειτουργία του νέου ΟΣΔ, καθώς το Υπουργείο και ο ΟΠΙ, είναι υποχρεωμένοι να ελέγχουν την σωστή λειτουργία των ΟΣΔ, ώστε να μην επαναληφθεί το πρόβλημα ΑΕΠΙ. Ένα πρόβλημα που ανατίναξε την διαχείριση και προστασία του πνευματικού δικαιώματος. Μία κακοδιαχείριση που  έφερε την παρέμβαση του κράτους σε μία καθαρά ιδιωτική υπόθεση, επιχορηγώντας με χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό έναν φορέα είσπραξης και διανομής για λογαριασμό ιδιωτών […]

Έκθεση βιωσιμότητας

Η έκθεση βιωσιμότητας [1] (με υπογραφή φοροτεχνικού γραφείου) την οποία κατέθεσε η ΕΔΕΜ, για την περίοδο 2020-2024 προβλέπει εισπράξεις από την πρώτη μέρα λειτουργίας, αύξηση εσόδων με ρυθμό περίπου 15% ανά έτος από τον πρώτο χρόνο, ενώ εκτιμά ότι τα έσοδα από δικαιώματα που πρόκειται να μεταφερθούν από την ΕΥΕΔ[2] στον νέο φορέα ανέρχονται σε 3 εκατ. ευρώ, από τα οποία 20% θα χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των ταμειακών αναγκών κατά την έναρξη της λειτουργίας της.

Εκτιμάται, επίσης, ότι τα έσοδα της ΕΔΕΜ θα διαμορφωθούν σε 12,9 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το 2024 θα ανέλθουν σε 21,3 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά έξοδα στο ίδιο διάστημα διαμορφώνονται από 3 εκατ. ευρώ σε 4,2 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις που εμφανίζεται να κάνει η ΕΔΕΜ στην πενταετία ανέρχονται σε 700.000 ευρώ. ενώ δεν εκτιμουνται ανταγωνισμόςοι επιπτώσεις από τον ανταγωνισμό, καθώς στην αγορά δραστηριοποιείται και η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. […]

Θεωρούμε λάθος την εκτίμηση των 3.000.000 που αναφέρεται στην έκθεση καθώς αυτά τα χρήματα προορίζονται αποκλειστικά για το σύνολο των περίπου 14.000 […] δημιουργών μελών της ΕΥΕΔ και όχι για το υποσύνολο της ΕΔΕΜ των 269 μελών ή το υποσύνολο των 1290 περίπου που έχουν δηλώσει πρόθεση ανάθεσης της διαχείρισης στον νέο φορέα. Το όποιο τελικά ποσό που θα βγει από το αποτέλεσμα του διαχειριστικού ελέγχου που έχει διαταχτεί για την ΕΥΕΔ, θα διανεμηθεί στους προσωπικούς λογαριασμούς των 14.000 μελών της ΕΥΕΔ ως ατομικά δικαιώματα και μέσω ατομικών εκκαθαριστικών. Είναι στην διακριτική ευχέρεια του καθενός να τα προσφέρει και μέσω απόφασης ΓΣ της ΕΔΕΜ να διατεθούν ή όχι για λογαριασμό του νέου ΟΣΔ.

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

Σύμφωνα με την έκθεση βιωσιμότητας, η ΕΔΕΜ στηρίζει την λειτουργία της σε έναν βασικό άξονα. Στα έσοδα από δικαιώματα που πρόκειται να μεταφερθούν από την ΕΥΕΔ. Σε αυτό το σημείο βρίσκονται όλα τα προβλήματα.

Κατ’ αρχάς για να λειτουργήσει ως ΟΣΔ, χρειάζεται να έχει εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν μπορεί να είναι αυτές του πρώην και πολυτελούς μεγάρου της ΑΕΠΙ που στεγάζεται έκτοτε η ΕΥΕΔ και το οποίο είναι υπό κατάσχεση για χρέη της ΑΕΠΙ προς το δημόσιο και τις τράπεζες, ενώ εκκρεμούν και οφειλές προς τους εργαζομένους της. Χρειάζετται ακόμα εξοπλισμό και ειδικό λογισμικό [3] για την τεκμηρίωση και απόδοση των δικαιωμάτων προς τους δημιουργούς και μια σειρά από ειδικά τμήματα, αντίστοιχα με αυτά που έχει στελεχωθεί η ΕΥΕΔ και η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Συνεπώς πρέπει να στηθούν όλα από σημείο μηδέν, με δεδομένο ότι το ταμείο της ΕΔΕΜ έχει μόλις 9.500 ευρώ!

Για την λειτουργία των παραπάνω ΟΣΔ χρειάζεται να λειτουργούν τα παρακάτω τμήματα: (1) Υποδοχή & Τηλεφωνικό Κέντρο, (2) Τμήμα Μελών, (3) Τμήμα Τεκμηρίωσης, (4) Τμήμα Δημόσιας Εκτέλεσης, (5) Τμήμα Συναυλιών, (6) Τμήμα Ραδιοτηλεοπτικών Μέσων, (7) Τμήμα Μηχανικών Δικαιωμάτων, (8) Τμήμα Επιγραμμικών Χρήσεων, (9) Τμήμα Διαχείρισης Εύλογης Αμοιβής, (10) Τμήμα Διανομών, (11) Τμήμα Μηχανογράφησης, (11) Τμήμα Οικονομικών Υπηρεσιών, (12) Νομική Υπηρεσία και (13) Τμήμα Επικοινωνίας. Δηλαδή δεκάδες έμμισθους υπαλλήλους.τ

Για τους παραπάνω μηχανισμούς και στην μελέτη βιωσιμότητας το κόστος διαχείρισης ανέρχεται για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας στο ποσό των 3.000.000, ενώ για τον εξοπλισμό – για το start-up – απαιτούνται 700.000 ευρώ. Τα παραπάνω τμήματα οφείλουν να λειτουργούν εντός της ΕΔΕΜ χωρίς να υπολογίζονται οι εξωτερικοί συνεργάτες που έχουν να ασχοληθούν με την αγορά, τον έλεγχο και τις εισπράξεις[4] από τις επιχειρήσεις για την δημόσια εκτέλεση προστατευόμενων απ΄αυτήν έργων

Σκόπελοι στο καράβι της ΕΔΕΜ

Αυτό που αναφέρεται στην μελέτη βιωσιμότητας της ΕΔΕΜ, δηλαδή τα έσοδα των 3.000.000 από δικαιώματα που προσδοκούν να μεταφερθούν από την μετάβαση της ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ, είναι αυθαίρετα προσδιορισμένα καθώς εκκρεμεί το αποτέλεσμα του διαχειριστικού ελέγχου. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού ο διαχειριστικός έλεγχος έχει δύο κατευθύνσεις..

Η πρώτη κατεύθυνση αφορά την διαπίστωση ορθής και διαφανούς διαχείρισης από την προηγούμενη διαχειρίστρια Μ. Βλάχου και τον πρόεδρο του ΟΠΙ  Γ. Αντωνιάδη. Αν διαπιστωθεί αυτό που έχει διαπιστωθεί ήδη[5], τότε μάταια η ΕΔΕΜ θα περιμένει τα χρήματα της ΕΥΕΔ, καθώς θα αρχίσει μία χρονοβόρα διαδικασία βαθύτερης διερεύνησης των πεπραγμένων της διαχείρισης επί των ημερών Αντωνιάδη και Βλάχου.

Η δεύτερη κατεύθυνση είναι να διαπιστωθεί ποιο ακριβώς είναι το μέρος αυτών που θα μεταβιβαστούν στον νέο φορέα. Αυτά τα χρήματα ή τα περιουσιακά στοιχεία θα είναι αποτέλεσμα μιας σύνθετης μαθηματικής εξίσωσης. Πρώτα-πρώτα θα πρέπει να επιστραφούν στα κρατικά ταμεία, τα ποσά που «πέταξαν» προς την ΕΥΕΔ. Μετά να βγει το καθαρό πλεονάζον ποσό της ΕΥΕΔ, αφαιρώντας όλα τα έξοδα διαχείρισης και του ποσού που πρέπει να καταλήξει στον ΟΠΙ[6]

Το δυσκολότερο εγχείρημα στον υπολογισμό είναι ότι θα υπάρχουν δύο ποσά ή περιουσιακά στοιχεία που δεν μπορούν να πάνε αποκλειστικά στην ΕΔΕΜ.

Το πρώτο αφορά τους ανένταχτους δημιουργούς μέλη της ΕΥΕΔ, των οποίων ο αριθμός είναι πάνω από 12.000 και αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων δημιουργών. Αυτών που δεν είναι μέλη ούτε στην ΕΔΕΜ ούτε στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Αυτό το περιουσιακό στοιχείο που αποκτήθηκε στην ΕΥΕΔ πρέπει να παραμείνει διαθέσιμο στον ΟΠΙ και να διατίθεται σταδιακά σε όσους επιλέγουν στο μέλλον έναν από τους δύο ΟΣΔ. Την ΕΔΕΜ ή την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

Το δεύτερο αφορά τους 500 περίπου δημιουργούς της ΑΕΠΙ που πέρασαν με την νομοθετική πράξη στην ΕΥΕΔ και στην πορεία πήγαν στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Αυτοί κάνει να λαβαίνουν μερίδιο της ΕΥΕΔ, όχι από την απόδοση δικαιωμάτων, αλλά από το όποιο περιουσιακό στοιχείο αποκτήθηκε από την ΕΥΕΔ, ακόμα κι αν λέγεται εξοπλισμός […]

Θυμίζουμε ότι η ΕΥΕΔ δεν δημιουργήθηκε για την ΕΔΕΜ, αλλά για το σύνολο των μελών της ΑΕΠΙ.

Προσφυγές επί προσφυγών

Ήδη υπάρχει σε εκκρεμότητα η απόφαση του ΣτΕ για την δημιουργία της ΕΥΕΔ μετά την κατάθεση προσφυγής από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ενώ η ίδια φαίνεται έτοιμη να προσβάλει στο ΣτΕ με την διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, όποια απόφαση παρθεί για την μετάβαση περιουσιακών στοιχείων από την ΕΥΕΔ στην ΕΔΕΜ, έχοντας η ίδια νόμιμο συμφέρον.

Παραδοχή από την ΕΔΕΜ

Όπως δηλώνουν οι εκπρόσωποι αλλά και τα μέλη των σωματείων που συμμετέχουν στην ΕΔΕΜ, η άδεια χωρίς χρηματοδότηση είναι «μια τρύπα στο νερό». Ενδεικτικό των δυσκολιών που θα αντιμετωπίσει ο νεοσύστατος έρχεται δια στόματος του Σταμάτη Κραουνάκη. Ο τραγουδοποιός στην κοπή της πίτας του Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού δήλωσε ότι παρέλαβαν «καυτή πατάτα».

Τώρα με την EXPRESS ΑΔΕΙΑ που έδωσε η Μενδώνη βρίσκει τους δημιουργούς της ΕΔΕΜ απροετοίμαστους λόγω του γεγονότος ότι περίμεναν να «κωλυσιεργήσει» η Υπουργός. Ο χρόνος και τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η ΕΔΕΜ ήδη τρέχουν και οποιαδήποτε καθυστέρηση και αναποτελεσματικότητα θα κρίνει και την επιβίωση της. Αν δεν τηρηθούν τα όσα περιγράφονται στην έκθεση, τότε η άδεια της ΕΔΕΜ μοιραία θα ανακληθεί.

Αστάθμητοι παράγοντες

Ο ανταγωνισμός με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ που ήδη καλά κρατεί στην αγορά και στις επιχειρήσεις, έφεραν τις εισπράξεις της ΕΥΕΔ και της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ αθροιστικά να απέχουν χαοτικά με τις εισπράξεις της ΑΕΠΙ, καθώς η διάσπαση που προκλήθηκε είχε καταστροφικά αποτελέσματα για τα έσοδα των δημιουργών.

Το πρώτο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει η ΕΔΕΜ είναι η αναγνώριση από τους χρήστες. Έρχεται κάτι νέο, ένα νέο όνομα, ένας νέος φορέας που δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι από το Υπουργείο Πολιτισμού (όπως έκανε η ΕΥΕΔ), χωρίς οργανωτική δομή να απαιτήσει χρήματα από την ταλαιπωρημένη αγορά.

Η ΕΥΕΔ τελείωσε

Με την άδεια στην ΕΔΕΜ η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης Διαχείρισης πρέπει να σταματήσει την λειτουργία της και να περιοριστεί μόνο στις εκκρεμότητες που απομένουν.

Από την Πέμπτη δεν μπορεί να δουλεύει ο μηχανισμός της ΕΥΕΔ αντιποιώντας το έργο της ΕΔΕΜ.

Η Απόφαση της ΓΣ των μελών της ΕΥΕΔ ενεργοποιήθηκε και πλέον η ΕΥΕΔ έχει ολοκληρώσει τον σκοπό της. Η απόφαση της ΓΣ της 25ης Νοεμβρίου καθόρισε την μετάβαση στην ΕΔΕΜ και από την στιγμή που αδειοδοτήθηκε ο νέος ΟΣΔ, τα μέλη της ΕΔΕΜ δεν μπορούν πλέον να είναι και μέλη της ΕΥΕΔ.

Τα περισσότερα τμήματα της ΕΥΕΔ πρέπει να κλείσουν. Οι αντιπρόσωποι της ΕΥΕΔ πρέπει να σταματήσουν από την αγορά και η Ειδική Υπηρεσία Έκτακτης διαχείρισης οφείλει να περιοριστεί στις διεκδικήσεις για τα οφειλόμενα έως την 31η Δεκεμβρίου 2019.

Η ΕΥΕΔ είχε ξεκινήσει ήδη να απαιτεί χρήματα για το 2020. Αργότερα όπως διαπιστώσαμε, άλλαξε τις απαιτήσεις της και ζητά μόνο για το 2018 και 2019 που δεν έχουν ακόμα καταβληθεί. Παράλληλα τα ποσά που δεν έχουν εισπραχθεί από την ΕΥΕΔ για τις προηγούμενες χρήσεις είναι τεράστια, αν αναλογιστεί κανείς πως τον πρώτο χρόνο εισπράχθηκαν μόλις 1,8 εκατ., όταν στα χειρότερά της η ΑΕΠΙ ξεπερνούσε τα 20 εκατ. Αυτά τα ποσά θα διεκδικηθούν από την ΕΥΕΔ που θα κλείσει […] καθώς και πάλι η ΕΔΕΜ δεν μπορεί να εισπράξει[4] για συμβάσεις εκπροσώπησης που δεν έχει αυτή τη στιγμή ή από συμβάσεις που θα είναι διαφορετικές από την ΕΥΕΔ. Το έργο της οργάνωσης και των επενδύσεων για το 2020 είναι εξαιρετικά δύσκολο και στις εισπράξεις[4] με όποιον τρόπο κι αν κινηθούν θα υπάρχουν φοβερές δυσκολίες.

Ο δεσμευτικός στόχος των 12,9 εκατ  που περιγράφεται στην έκθεση βιωσιμότητάς  για το 2021, θεωρούμε ότι είναι μη εφαρμόσιμος και πέραν κάθε ρεαλισμού, έχοντας όλα τα κριτήρια από την αγορά, αλλά και γνωρίζοντας τις απαιτήσεις που χρειάζονται για την οργάνωση και σύσταση ενός ΟΣΔ. Αν μάλιστα συγκρίνουμε με τα οικονομικά στοιχεία του GEA που θεωρούν πρότυπο τα ΜΕΤΡΟΝ και ΣΩΜΣΕ, θα δούμε πως ο GEA που λειτουργεί από το 2011, κατάφερε να εισπράξει μόλις 6 εκατ. από την αγορά για το 2019 και αυτά μάλιστα με διαδικασίες express (ασφαλιστικά μέτρα κατά των επιχειρήσεων) κάτι που δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα πνευματικά δικαιώματα. Παράλληλα οι αυξήσεις στις εισπράξεις του GEA ακολουθούν μία σταθερά ανοδική αλλά κυρίως λογική πορεία. Το 2017 εισέπραξε περίπου 4 εκατ. το 2018 5 εκατ. ενώ το 2019 6 εκατ. Στην ΕΔΕΜ οι προβλέψεις από το μηδέν που είναι αυτή τη στιγμή,  εκτινάσσονται στα 12,9 εκατ. για το 2021 ενώ για το 2024 προβλέπουν ότι σχεδόν θα διπλασιαστούν και θα φτάσουν τα 21,3 εκατ. !!! Τα παραπάνω ποσά είναι ανακόλουθα σύμφωνα με τα ποσοστά άυξησης που περιγράφονται στην έκθεση. Σύμφωνα με την έκθεση οι αυξήσεις προβλέπουν να ακολουθούν ανοδική πορεία 15% ετησίως.

Το ίδιο δυσθεώρητο είναι και το γεγονός ότι από τα 269 μέλη που έχει σήμερα η ΕΔΕΜ με την αδειοδότηση δηλώνεται ότι θα γίνουν μέλη άμεσα τα 12.000!!!

Θυμίζουμε πως η ΑΕΠΙ για να αποκτήσει 14.600 μέλη χρειάστηκε να περάσουν 70 χρόνια και χωρίς να υπάρχει ανταγωνιστικός ΟΣΔ. Σήμερα τον πρώτο ρόλο έχει η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, καθώς λειτουργεί υποδειγματικά ήδη δύο χρόνια έχοντας καταρτισμένο προσωπικό, εμπειρία, σύγχρονο εξοπλισμό, αλλά και την υποστήριξη όλων των διεθνών οργανισμών.

Πρόθεση ανάθεσης

Η πρόθεση ανάθεσης δεν έχει καμία νομική ισχύ και πλέον η ΕΔΕΜ πρέπει να μαζέψει εκ νέου τις υπογραφές των 1021 δημιουργών που δήλωσαν πρόθεση. Τα υποψήφια μέλη μάλιστα, θα πρέπει να καταθέσουν και το χρηματικό ποσό που έχει οριστεί ως «συνεταιριστική μερίδα».

Έχει τεράστια διαφορά η «πρόθεση» με την ανάθεση εκπροσώπησης. Ο κάθε δημιουργός πλέον θα πρέπει να κρίνει με βάση τα στοιχεία και την αξιοπιστία που έχει ο νέος ΟΣΔ και να αποδεχτεί τους όρους που αναφέρονται στο καταστατικό του. Χωρίς κεφάλαια, εγκαταστάσεις, προσωπικό και γενικότερα υποδομές, δύσκολα θα αναθέσει την προστασία της «ιδιωτικής του περιουσίας» στον νεοσύστατο οργανισμό που όλες οι προτάσεις ξεκινούν με «Θα…»

Διανομές

Τελευταίο παράγοντα αφήσαμε τον ψυχολογικό. Οι δημιουργοί έχουν να δουν λεφτά στην τσέπη τους αρκετά χρόνια. Η ΕΔΕΜ οφείλει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους και να δικαιώσει τους αγώνες και την υπομονή τους. Υπομονετικά περίμεναν τον νέο τους ΟΣΔ χωρίς να θέλουν να πάνε στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ η οποία ήδη έχει καθιερωθεί στην αγορά και κάνει διανομές στα μέλη της. Αν οι διανομές αργήσουν, αν οι διανομές είναι πενιχρές, τότε το καράβι της ΕΔΕΜ  θα αρχίσει να βάζει νερά και οι «επιβάτες» θα πέσουν στην θάλασσα. Οι ναυαγοί θα ψάχνουν πλοίο περισυλλογής κι αυτή τη φορά δεν θα υπάρχει η σωτήρια σανίδα της ΕΥΕΔ.

Παραπομπές

[1] Στοιχεία από την «Καθημερινή» https://www.kathimerini.gr/1063285/article/politismos/moysikh/ek8esh-viwsimothtas-h-edem-se-elegxo-h-eyed

[2] Σύμφωνα με το Ελληνικό αλλά και διεθνές δίκαιο, το κράτος δεν μπορεί να διαχειρίζεται το περιουσιακό δικαίωμα ιδιωτών και για τον λόγο αυτό έχουν προσφύγει στην επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ ο Ευρωπαϊκός Συνασπισμός Μουσικοσυνθετών και Στιχουργών (ECSA), που εκπροσωπεί περισσότερους από 50.000 επαγγελματίες συνθέτες και στιχουργούς σε 26 ευρωπαϊκές χώρες και το Διεθνές Συμβούλιο Δημιουργών Μουσικής (CIAM) με περισσότερους από 500.000 τραγουδοποιούς, στιχουργούς και συνθέτες παγκοσμίως. liberal.gr/apopsi/mousikoi-olou-tou-kosmou-enotheite-/249532

[3] Το λογισμικό που χρησιμοποιούσε η ΑΕΠΙ για την τεκμηρίωση μέσω της ΕΔΙΣ κόστισε στους δημιουργούς-μέλη της περίπου 8.000.000 ευρώ. Φυσικά σε αυτό το ποσό το μεγαλύτερο μέρος του πήγαινε για «ξέπλυμα». Το λογισμικό πρέπει να είναι σύμφωνο με τα διεθνή βιομηχανικά πρότυπα και να ανταποκρίνεται στην διεθνή πρακτική για την είσπραξη και διανομή. (αιτιολογική σκέψη 43 της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/26)

[4]. Σύμφωνα με δηλώσεις των σωματείων ΜΕΤΡΟΝ & ΣΩΜΣΕ προτείνεται για τους εξωτερικούς συνεργάτες να χρησιμοποιηθεί ο μηχανισμός του GEA. https://www.facebook.com/tometronsyllogos/posts/2163291543773227

Από την πλευρά του ο GEA με ανακοίνωσή του, δέχεται να προσφέρει τις υπηρεσίες του, υπό έναν όρο. Να υπάρχει ενιαίος φορέας στα πνευματικά δικαιώματα και όχι δύο. Ο λόγος είναι απλός. Ο GEA εισπράττει εύκολα  και χωρίς τεκμηρίωση, καθώς τεκμαίρεται ότι εκπροσωπεί όλους τους ερμηνευτές και εκτελεστές κι όλα ανεξαρτήτως τα έργα τους. Σε άλλη περίπτωση πρέπει να γίνεται τεκμηρίωση εκπροσωπούμενων έργων. Με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ εκτός του κοινού μηχανισμού είσπραξης, δεν αναλαμβάνει. https://eleftherotypia.gr/archives/pnevmatika-dikaiomata-gea/

[5] Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έχει κρίνει ότι οι συμβάσεις της ΕΥΕΔ με προσωπικό και προμηθευτές είναι παράνομες. https://www.liberal.gr/apopsi/mousikoi-olou-tou-kosmou-enotheite-/249532

[6] Ο ΟΠΙ εισπράττει το 1% των ακαθάριστων εσόδων των ΟΣΔ σύμφωνα με το α.69, του Ν.2121/1993

Φωτογραφία: Μέρος του εποπτικού συμβουλίου μαζί με εργαζόμενους της ΕΥΕΔ, έξω από το μέγαρο της ΑΕΠΙ. Πηγή ΕΥΕΔ

Επιμέλεια άρθρου: Γιώργος Θαλάσσης

Leave a Reply

Your email address will not be published.