Όλοι οι επαγγελματικοί κλάδοι αποφάσισαν ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Πνευματικά Δικαιώματα

Όλοι οι επαγγελματικοί κλάδοι αποφάσισαν ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Πνευματικά Δικαιώματα

Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ είναι  ο μόνος οργανισμός που αναγνωρίζεται από όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και είναι ο μόνος οργανισμός που έχει την αναγνώριση και εκπροσώπηση του συνόλου των οργανισμών του εξωτερικού. 

Μετά την πρόσφατη συμφωνία της Κεντρικής ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ) που εκπροσωπεί 800.000 επαγγελματίες με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ άλλη μια νέα συμφωνία (ανανέωση αναγνώρισης) με το ξενοδοχειακό επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) – που εκπροσωπεί 10.000 περίπου μονάδες, υπογράφηκε χθες. Με τις δύο αυτές συμφωνίες καλύπτονται και εκπροσωπούνται όλοι οι επαγγελματίες στη χώρα, ωφελούνται των εκπτώσεων και όλων των άλλων ευεργετημάτων που προβλέπονται σε αυτές. Σημαντικότερο όμως είναι πως όλοι οι επαγγελματικοί κλάδοι, έδωσαν το μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση και αναγνωρίζουν  την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ως τον μόνο φορέα που πρέπει να υπάρχει στην Ελλάδα για την διαχείριση και προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων στην δημόσια εκτέλεση μουσικών έργων.

Η σύμβαση, η οποία αφορά τα έτη 2023-2024 και ρυθμίζει όλα τα προηγούμενα έτη από το 2018 και εντεύθεν, περιλαμβάνει προνομιακούς όρους για τα μέλη του ΞΕΕ, διευρύνοντας και εμπεδώνοντας την επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων.

Στη φωτογραφία από αριστερά, ο κ. Διαμαντής Μπιλιάνης (Νομικός Σύμβουλος ΞΕΕ), ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός (Πρόεδρος ΞΕΕ), ο κ. Γιάννης Γλέζος (Πρόεδρος Δ.Σ. ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ) και ο κ. Ιωάννης Μαραγκουδάκης (Διευθυντής Νομικής Υπηρεσίας ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ).

 

Από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, παρόντες στη συνάντηση για την υπογραφή της σύμβασης ήταν ο Πρόεδρος Δ.Σ. κ. Γιάννης Γλέζος, ο Διευθυντής Νομικής Υπηρεσίας κ. Ιωάννης Μαραγκουδάκης και ο Εμπορικός Διευθυντής Δημόσιας Εκτέλεσης κ. Ιωάννης Γκιόκας, ενώ από πλευράς ΞΕΕ, παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός και ο Νομικός Σύμβουλος κ. Διαμαντής Μπιλιάνης.

Η σύμβαση αυτή έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά σημαντικών συμφωνιών που έχει ολοκληρώσει ο Οργανισμός με χρήστες μεγάλης αντιπροσωπευτικότητας, οι οποίες εδραιώνουν τη δεσπόζουσα θέση που έχει η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ στην ελληνική αγορά.

Σε αντίθεση με την ΕΔΕΜ για την οποία το ΞΞΕ έχει καταγείλει το αμοιβολόγιό της ως μη αναλογικό της εκπροσώπησης.

Η ΕΔΕΜ παραμένει ένας ΟΣΔ που εκπροσωπεί ένα μικρό μέρος από το Ελληνικό ρεπερτόριο (2.500 – 3.000 Έλληνες δημιουργούς), χωρίς να εκπροσωπεί κανέναν οργανισμό του εξωτερικού. Θα πρέπει να εξεταστεί εκ νέου από το ΥΠΠΟΑ το αμοιβολόγιο που έχει καταθέσει (το οποίο εκτιμούμε ότι είναι δυσανάλογο της εκπροσώπησης που έχει) καθώς και η μελέτη βιωσιμότητας που είχε καταθέσει τον Φεβρουάριου του 2020 για να πάρει την άδεια από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη. Στην μελέτη βιωσιμότητας είχε δηλώσει ότι θα εκπροσωπεί ήδη 12.500 Έλληνες δημιουργούς και 25 ΟΣΔ του Εξωτερικού και έως το τέλος του 2024 το σύνολο των ξένων ΟΣΔ. Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία η βιωσιμότητα της ΕΔΕΜ είναι ανέφικτη και οι λόγοι που επιβιώνει είναι το υπερβολικά υψηλό αμοιβολόγιο (αναντίστοιχο της εκπροσώπησης) και η είσπραξη από χρήστες που αγνοούν την εκπροσώπηση της ΕΔΕΜ.

ΕΔΕΜ: Εκβιασμοί και απειλές στα όρια της απάτης

Η ΕΔΕΜ εισπράττει εν αγνοία πολλών χρηστών που χρησιμοποιούν αποκλειστικά και μόνο ξένη μουσική!!! (που εκπροσωπείται από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ). Εισπράττει ακόμα χρήματα και επί συνόλου του αμοιβολογίου που έχει, όταν ένας χρήστης χρησιμοποιήσει 5- 10 τραγούδια από το ρεπερτόριό της!!!. Εισπράττει μάλιστα χρήματα τα οποία δεν θα μπορούσε άλλωστε να τα αποδώσει στους πραγματικούς δικαιούχους, δηλαδή για τους ξένους δημιουργούς ή για τους δημιουργούς που εκπροσωπούνται από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο πρέπει να ερευνηθεί από την πολιτεία. 

Η ΕΔΕΜ έχει στείλει χιλιάδες επιστολές «οφειλής» σε ανυποψίαστους αλλά και σε υποψιασμένους χρήστες. Έχουμε στα χέρια μας μια τέτοια επιστολή σύμφωνα με την οποία απαιτεί και απειλεί. Το ζήτημα δεν είναι μόνο ότι απαιτεί και απειλεί, αλλά εάν ο χρήστης δεν ήξερε πως δεν εκπροσωπεί το ρεπερτόριο που χρησιμοποιεί, τα χρήματα που θα έδινε θα πήγαιναν σε άλλες τσέπες.

Συγκεκριμένα σε μόνο μία περίπτωση «απαιτεί» και «απειλεί» ποσό άνω των 21.000 ευρώ !!! – με «εκπτώσεις» !!! για χρήση ρεπερτορίου που δεν εκπροσωπεί και για διάστημα 2018 -2023 (εκτός περιόδους covid!!!). Η επιστολή αυτή και τα στοιχεία εκπροσώπησης για ευνόητους λόγους δεν δημοσιεύονται και είναι στην διάθεση των αρμοδίων αρχών αν ζητηθούν. 

Ένας οργανισμός

Τόσο οι χρήστες με το σύνθημα «η μουσική είναι μία», όσο και οι δημιουργοί θέλουν έναν και μόνο οργανισμό. Το πρόβλημα έχει όνομα και λέγεται ΕΔΕΜ. Πρέπει τώρα η ηγεσία της ΕΔΕΜ να αφήσει στην άκρη τα προσωπικά συμφέροντα και τις προσωπικές ατζέντες και να χαράξει πορεία προς την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Έτσι θα κερδηθεί η εμπιστοσύνη στην αγορά. Θα σταματήσουν οι στρεβλώσεις. Χρήστες και δημιουργοί θα βγουν κερδισμένοι. 

 

Επιμέλεια άρθρου: Γιώργος Αυγερινός

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*