Υπερβολικές απαιτήσεις από τους χρήστες ζητά η ΕΔΕΜ, σε μία περίοδο που οι επιχειρήσεις της εστίασης και των ξενοδοχείων έχουν πληγεί από την πανδημία. Μάλιστα οι απαιτήσεις είναι αναδρομικές και δεν ανταποκρίνονται αξία του ρεπερτορίου που έχει η ΕΔΕΜ, αλλά ούτε και αυτά που εισπράττει φτάνουν σε αυτούς που πρέπει. 

Υπερβολικές χρεώσεις από τη «θυγατέρα» του ΟΠΙ, ΕΔΕΜ και ακόμα περισσότερες από την «θυγατέρα» της ΕΥΕΔ, ΕΔΕΜ

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει το κόστος των πνευματικών δικαιωμάτων από την ΑΕΠΙ, στην ΕΥΕΔ και στην ΕΔΕΜ στις βασικές κατηγορίες των χρηστών και όπως θα παρατηρήσετε το αμοιβολόγιο της ΕΥΕΔ του ΟΠΙ και το αμοιβολόγιο της σημερινής ΕΔΕΜ είναι ακριβή αντίγραφα του αμοιβολογίου της ΑΕΠΙ

 

Η εκπροσώπηση

Σε ότι αφορά την εκπροσώπηση των τριών παραπάνω, τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά.

Η ΑΕΠΙ εκπροσωπούσε το σύνολο του ξένου ρεπερτορίου και 14.600 περίπου Έλληνες δημιουργούς.

Η ΕΥΕΔ εκπροσωπούσε μόλις 24 ξένους ΟΣΔ, αφού οι πλειοψηφία εκπροσωπήθηκε και εκπροσωπείται από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Αν εξαιρέσει κάποιος το Γαλλικό ρεπερτόριο, όλοι οι άλλοι ΟΣΔ του εξωτερικού που εκπροσωπούσε η ΕΥΕΔ ήταν ρεπερτόρια που δεν παίζονται στην Ελλάδα, όπως Αλγερίας, Αρμενίας, Μοζαμβίκης, Βόρειας Μακεδονίας, Νανίμπιας, Ουζμπεκιστάν κλπ και κατά δήλωσή της 14.000 περίπου Έλληνες δημιουργούς που τους ενέταξε χωρίς την βούλησή τους και εν αγνοία τους.

Η ΕΔΕΜ σήμερα εκπροσωπεί μόνο 2.500 περίπου Έλληνες δημιουργούς κατά δήλωσή της και κανέναν ξένο ΟΣΔ, ενώ έχουν δηλώσει αποχώρηση και οι ξένοι εκδότες με αποτέλεσμα να μην εκπροσωπεί πλέον καθόλου το ξένο τραγούδι. 

Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ στις αντίστοιχες κατηγορίες και ενώ εκπροσωπεί το σύνολο σχεδόν των σημαντικών ξένων ΟΣΔ, (Αγγλικό, Αμερικάνικο, Γερμανικό, Ιταλικό, Ισπανικό και άλλων), δηλαδή το σύνολο σχεδόν του παγκόσμιου ρεπερτορίου και μία σημαντικής μερίδας Ελλήνων δημιουργών (Περί τα 25.500.000 τραγούδια), αξιώνει μικρότερα ποσά, πάντα σύμφωνα με το δημοσιευμένο αμοίβολόγιό της

Πώς μπορεί η ΕΔΕΜ για κάποιες χιλιάδες τραγούδια να απαιτεί όσα απαιτούσε η ΑΕΠΙ που εκπροσωπούσε κάποιες δεκάδες εκατομμύρια τραγούδια; Το παράλογο επίσης είναι πως η ΕΔΕΜ στέλνει ραβασάκια σε καταστήματα που κάνουν χρήση ξένης μουσικής ενώ απαγορεύεται να εισπράξει για ρεπερτόριο που δεν εκπροσωπεί. Κι αν τα εισπράξει επειδή οι επαγγελματίες δεν γνωρίζουν και φοβούνται, σε ποιους θα τα αποδώσει;

Γιατί τα θεσμικά όργανα των χρηστών σιωπούν; Ο μόνος κλάδος που απαίτησε τον εξορθολογισμό των ρεπερτορίων και υπέγραψε σύμβαση με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ υπό αυτούς τους όρους διαφάνειας ήταν το ΞΕΕ. 

Ας δούμε τι έγινε τα προηγούμενα χρόνια

Γιατί ο ΟΠΙ, δεν παρεμβαίνει όπως έκανε στο παρελθόν;

Στο παρελθόν υπήρχε παρέμβαση του ΟΠΙ. Σήμερα ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας του ΥΠΠΟΑ τηρεί σιωπή.

Στις αρχές του 2018, όταν οι ξένοι ΟΣΔ κατάγγειλαν την εκπροσώπησή τους από την ΑΕΠΙ, τότε ο ΟΠΙ έβγαλε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία καλούσε τους χρήστες να μην πληρώσουν.

ΟΠΙ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΟΠΙ ΑΜΟΙΒΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΕΠΙ (Μάρτιος 2018)
«Σας γνωρίζουμε ότι επί του παρόντος δεν έχει ανακληθεί η άδεια της ΑΕΠΙ.
Ωστόσο το αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΟΠΙ αμοιβολόγιο της ΑΕΠΙ δεν έχει προσαρμοστεί στο νέο της ρεπερτόριο (ύστερα από αποχωρήσεις μελών της) και συνεπώς οι αμοιβές τις οποίες αναφέρει δεν αντιστοιχούν στις αμοιβές τις οποίες πρέπει να λάβει σήμερα σύμφωνα με τον νόμο. Η ΑΕΠΙ έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της αναπροσαρμοσμένο αμοιβολόγιο για το οποίο όμως δεν έχει τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία. Συνεπώς, παρακαλούμε τους χρήστες να μην προβούν σε καταβολές για τις τρέχουσες χρήσεις βάσει του παλαιού αμοιβολογίου (του αναρτημένου στην ιστοσελίδα του ΟΠΙ), μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα έκδοσης νέου αμοιβολογίου από την ΑΕΠΙ με την προβλεπόμενη νόμιμη διαδικασία.

Σας ευχαριστούμε για την υπομονή και την κατανόησή σας».

Η ΠΟΕΣΕ

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων – ΠΟΕΣΕ – όπου με ανακοίνωσή της καλούσε τα μέλη της να μην προβούν σε πληρωμή στην ΑΕΠΙ

Αναλυτικά η ενημέρωση της ΠΟΕΣΕ:

«Σας ενημερώνουμε ότι μετά από νεότερη συνεννόηση και ενημέρωση που είχαμε απο τον ΟΠΙ (Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας), οι χρήστες του ρεπερτορίου της ΑΕΠΙ για τις τρέχουσες χρήσεις να ΜΗΝ προβαίνουν σε καταβολή των αμοιβών βάση του παλιού αμοιβολογίου (το οποίο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΟΠΙ), μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα της έκδοσης του νέου αμοιβολόγιου από την ΑΕΠΙ με την προβλεπόμενη νόμιμη διαδικασία.»

Το ΞΕΕ

Μετά την παραπάνω ανακοίνωση του ΟΠΙ, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, «…εφιστά την προσοχή (σ.σ. των ξενοδόχων), στα διαλαμβανόμενα στην παραπάνω ανακοίνωση»

Κι εγένετο ΕΥΕΔ – Σκανδαλώδης αδιαφάνεια – Η αρχή της διάσπασης των δημιουργών

Η έκθεση ορκωτών για το δημόσιο χρήμα της ΕΥΕΔ παραμένει στα συρτάρια του ΟΠΙ

Αμέσως μετά την αφαίρεση της άδειας της ΑΕΠΙ για τον σκανδαλώδη τρόπο λειτουργίας της, το ΥΠΠΟΑ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αποφασίζει να δημιουργήσει προσωρινό φορέα διαχείρισης την ΕΥΕΔ. Η ΕΥΕΔ των 3.000.000 ευρώ, με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού κράτησε για δύο χρόνια κι ενώ έκλεισε τον Ιούνιο του 2020.

Ακόμα κρύβουν τα οικονομικά στοιχεία της διαχείρισης της ΕΥΕΔ.

Σκανδαλώδης η διαχείριση των χρημάτων από την «θυγατέρα» του ΟΠΙ αφού ποτέ δεν δημοσίευσε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ τα έξοδα και τις αναθέσεις, ενώ συνεχίζεται να αποκρύπτεται η έκθεση των ορκωτών λογιστών που έχει ολοκληρωθεί εδώ και έναν τουλάχιστον χρόνο. 

Με την δημιουργία της ΕΥΕΔ, ξεκινά η διάσπαση των δημιουργών στην χώρα μας. Ενώ η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ αναλαμβάνει την συντριπτική πλειοψηφία των ξένων δημιουργών με συμβάσεις εκπροσώπησης και αρχίζει η συρροή και Ελλήνων Δημιουργών, είναι προφανές πως κάποιοι βρίσκουν την ευκαιρία για να βρεθούν στα ψηλά σκαλοπάτια της διαχείρισης του πνευματικού δικαιώματος, μέσω της ΕΥΕΔ και σήμερα της ΕΔΕΜ.

«Αισχροκέρδεια» σε βάρος όλων μας

Τα στοιχεία που παρουσιάζουμε είναι πραγματικά προκλητικά. Θα μιλούσαμε για αισχροκέρδεια… Φυσικά στην ελεύθερη οικονομία ο καθένας πουλάει το προϊόν του όσο θέλει. Στην περίπτωση όμως που η ΕΔΕΜ αξιώνει και για τις τηλεοράσεις, το ραδιόφωνο και όχι μόνο, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Είναι φυσικό οι επιχειρήσεις που βαρύνονται πολύ περισσότερο για το ίδιο προϊόν, να μετακυλήσουν το παράλογο βάρος για την χρήση μουσικής στον καταναλωτή. Το ίδιο θα συμβεί και μέσω της ΕΡΤ, όπου όλοι μας πληρώνουμε και έχουμε δικαίωμα να ξέρουμε το τι και ποιους πληρώνουμε. 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.