Πνευματικά Δικαιώματα: Περήφανη δικαίωση για την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
Στις 15 Σεπτεμβρίου 2023 εκδόθηκε η με αρ. 14278/2023 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών επί προσφυγής της Αυτοδιαχείρισης κατά υπουργικής απόφασης, μετά από εισήγηση του ΟΠΙ, με την οποία είχε επιβληθεί για φερόμενες παραβάσεις του ν. 4481/2017 για τη συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων από την Αυτοδιαχείριση, η προσωρινή ανάκληση της άδειας λειτουργίας της, η επιβολή σύστασης συμμόρφωσης και ο καταλογισμός ποσού πλέον των 22.000 € για τον διαχειριστικό έλεγχο που διενεργήθηκε.
Με τη δικαστική αυτή απόφαση, η οποία συνοδεύεται από πληθώρα νομολογίας του ΣτΕ, η προσβαλλόμενη απόφαση ακυρώθηκε, καθώς κρίθηκε ότι είναι παράνομη, ως παραβιάζουσα το άρθρο 46 του ν. 4481/2017. Και τούτο διότι δεν δόθηκε στην Αυτοδιαχείριση, πριν την επιβολή τυχόν κυρώσεων, η απαιτούμενη κατά νόμο προθεσμία συμμόρφωσης προς τη σύσταση, δεδομένης της μικρής βαρύτητας των φερόμενων ως παραβάσεων. Στη βάση των ανωτέρω, το Δικαστήριο αποφάσισε την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης στο σύνολό της, ήτοι την ακύρωση της ανάκλησης της άδειας λειτουργίας της Αυτοδιαχείρισης και την επιστροφή του καταλογισθέντος χρηματικού ποσού.
Πρόκειται για μία ακόμη περήφανη δικαίωση της Αυτοδιαχείρισης σε μια υπόθεση, όπου επιπλέον πιστοποιείται δικαστικώς συμπεριφορά της τότε διοίκησης του ΟΠΙ, πλήρως αντίθετη προς θεμελιώδεις δικαιικές αρχές.
Γράφει ο Γιώργος Αυγερινός
Ο κλέφτης και ο ψεύτης, τον πρώτο χρόνο χαίρονται
Η προσπάθεια να χτυπήσουν την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ απέτυχε, αλλά συνεχίστηκε επί του πεδίου. Η προπαγάνδα έφτασε μέσω των εργολάβων-αντιπροσώπων-εισπρακτόρων της ΕΥΕΔ, οι οποίοι δήλωναν «υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ» στους χρήστες για να έχουν το κύρος που χρειάζονταν για να σπιλώσουν την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, να υποστηρίζουν ψευδώς ότι αν πληρώσουν την ΕΥΕΔ, δεν χρειάζεται να πληρώσουν την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.
Είχαν βγάλει και φωτοτυπίες με την προσωρινή απόφαση της δίμηνης αναστολής της άδειας της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ για να πείσουν τους χρήστες ότι η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ είναι παράνομη και θα κλείσει. Δεν πέρασε πολύς καιρός και τα ψέματα κατέρρευσαν. Οι ίδιοι που τα διέδιδαν, αρχίσαν να κρύβονται από τους χρήστες. Οι «κρατικοί υπάλληλοι του ΥΠΠΟΑ», έγιναν αντιπρόσωποι της ΕΔΕΜ, αλλά μυαλά δεν άλλαξαν. Άρχισαν να διαδίδουν ότι η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗ έχει μικρό ρεπερτόριο και ότι η ΕΔΕΜ έχει μεγαλύτερο. Ακόμα και σήμερα διαδίδουν ότι η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ έχει μόνο ξένο ρεπερτόριο και δεν έχει ελληνικό. Ότι η ΕΔΕΜ εκπροσωπεί και ξένο ρεπερτόριο και πολλά άλλα για να εισπράξουν από χιλιάδες χρήστες που δεν πρέπει να εισπράξουν. Ακόμα και στην έκθεση διαφάνειας ισχυρίζονται ψευδώς πως έχουν 3433 μέλη και δικαιούχους, ενώ αν μετρήσει κάποιος την λίστα τους ο λογαριασμός δεν βγαίνει. Είναι μόλις 3297 και όχι όλοι δημιουργοί, αλλά παιδιά, εγγόνια και δισέγγονα δημιουργών που κληρονόμησαν το έργο τους με πολλές επαναλήψεις για να μεγεθύνουν το νούμερο.
Ακόμα και αυτοί μειώνονται δραματικά, αν υπολογίσει κανείς πως μετά την έκθεση διαφάνειας αποχώρησαν πολύ μεγάλα ρεπερτόρια, όπως αυτά του Μάνου Χατζιδάκι, του Βασίλη Τσιτσάνη, του Γιώργου Χατζηνάσιου, του Νίκου Γκάτσου, του Νίκου Ξυδάκη, του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου και πολλών άλλων που πήγαν στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.
Σε αντίθεση η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, δεν έχει πλασματική λίστα όπως η ΕΔΕΜ, έχει τους πραγματικούς δημιουργούς, έτσι ώστε ο χρήστης να γνωρίζει τι ακριβώς εκπροσωπείται, ενώ παράλληλα μπορεί να βρει ακριβώς και τα τραγούδια με μια έξυπνη μηχανή αναζήτησης.
Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ με τους εργαζόμενους και την διοίκηση, όχι μόνο άντεξε, αλλά κατάφερε να γίνει ο μεγαλύτερος ΟΣΔ στην Ελλάδα, να εκπροσωπεί το σύνολο σχεδόν του ξένου ρεπερτορίου μέσω αμοιβαίας εκπροσώπησης όλων σχεδόν των ΟΣΔ της αλλοδαπής, των μεγαλύτερων παγκόσμιων εκδοτών. Πάνω από 27 εκατ. τραγούδια, πάνω από 2εκατ. δημιουργούς.
Ιδιαίτερη μνεία στους ανθρώπους της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ.
Χωρίς αυτούς το τοπίο θα είχε ανατραπεί. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών θα είχαν εξαϋλωθεί.
Οι εργαζόμενοι της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, προτάσσοντας την ειλικρίνεια και με υπερβάλλοντα ζήλο, κέρδισαν σιγά σιγά την εμπιστοσύνη στην αγορά, στις επιχειρήσεις, στους δημιουργούς, παντού.
Ανοιχτή επιστολή του Θάνου Παπανικολάου προς τους εργαζομένους της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
«…Χωρίς εσάς όλα τα παραπάνω θα ήταν μια ουτοπία. Εξαιτίας σας έχουν γίνει μια πραγματικότητα που αδυνατούσα να φανταστώ ότι μπορεί πια να είναι εφικτή..»
Κατάφεραν να πολλαπλασιάσουν τα έσοδα για τους δημιουργούς, να μειώσουν το διαχειριστικό κόστος, του οργανισμού και η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ να κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηστών, των Ελλήνων και ξένων δημιουργών, αλλά και όλων των μεγάλων εκδοτών.
Πέτυχε τελικά η ομάδα της ΕΔΕΜ το σκοπό της; Κατάφεραν να χτυπήσουν την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ;
Αν γυρίσουμε στο κοντινό παρελθόν, θα διαβάσουμε από την efsyn, μία λίστα επιφανών Ελλήνων δημιουργών που στήριζαν την ΕΔΕΜ… μεταξύ άλλων ο Κώστας Καλδάρας γράφει:
«…Πολύ θα θέλαμε λοιπόν, να βγει η υπουργός και να τοποθετηθεί αποτιμώντας την καλλιτεχνική και εμπορική αξία των έργων τους για τη βιωσιμότητα ή μη του οργανισμού μας. Λίγα από τα ονόματα…:
Απόστολος Καλδάρας, Γιάννης Αγγελάκας, Γιάννης Σπανός, Ηλίας Φιλίππου, Γιώργος Ζαμπέτας, Γιώργος Θεοφάνους, Γιώργος Μητσάκης, Γιώργος Χατζηνάσιος, Δήμος Μούτσης, Διονύσης Σαββόπουλος, Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Θανάσης Πολυκανδριώτης, Θάνος Μικρούτσικος, Θέμης Καραμουρατίδης, Θοδωρής Γκόνης, Θόδωρος Δερβενιώτης, Κώστας Τουρνάς, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Λευτέρης Παπαδόπουλος, Λίνα Νικολακοπούλου, Μανόλης Ρασούλης, Μάνος Ελευθερίου, Μάνος Λοΐζος, Μάνος Χατζιδάκις, Μάριος Τόκας, Μίκης Θεοδωράκης, Μίμης Πλέσσας, Νίκος Γκάτσος, Νίκος Καρβέλας, Νίκος Μωραΐτης, Νίκος Πορτοκάλογλου, Νότης Μαυρουδής, Σπύρος Γιατράς, Σταμάτης Κραουνάκης, Σταύρος Κουγιουμτζής, Σταύρος Ξαρχάκος, Σωκράτης Μάλαμας, Φίλιππος Γράψας, Φίλιππος Πλιάτσικας, Φοίβος Τασόπουλος και Χρίστος Νικολόπουλος.
Αφήνουμε δυστυχώς πάρα πολλούς-ές απ’ έξω, αλλά εάν ανοίξουμε μόνο τα ραδιόφωνα θα συμπληρώσουμε σε λίγα λεπτά τον κατάλογο, με εκατοντάδες δημιουργούς, όπως επίσης τους χιλιάδες κορυφαίους ξένους δημιουργούς που ανήκουν στις εταιρείες που στηρίζουν την ΕΔΕΜ, όπως π.χ. η Warner Chappel ή η Universal. Οπότε, λαμβάνοντας υπόψη και την τελευταία επιστολή της υπουργού στην οικογένεια Μικρούτσικου, που είναι αποκορύφωση ασέβειας και υποκρισίας, θα αναρωτηθούμε: Ζούμε κάτω από τον ίδιο πολιτισμό με την κ. υπουργό;»
Ήρθε η ώρα να ρωτήσουμε τον Κώστα Καλδάρα, εάν η λίστα μεγάλωσε από τον Φεβρουάριου του 2020. Εάν πράγματι η ΕΔΕΜ υλοποίησε τα όσα περιγράφονταν στην έκθεση βιωσιμότητας με την οποία πήρε την άδεια.
Που βρίσκονται σήμερα τα ρεπερτόρια των Γιάννη Αγγελάκα, Ηλία Φιλίππου, Γιώργου Ζαμπέτα, Γιώργου Θεοφάνους, Γιώργου Χατζηνάσιου, Δήμου Μούτση, Θανάση Πολυκανδριώτη, Λευτέρη Παπαδόπουλου, Μάνου Χατζιδάκι, Νίκου Γκάτσου, Νίκου Καρβέλα, Νίκου Μωραΐτη, Νίκου Πορτοκάλογλου, Σπύρου Γιατρά, Σταύρου Ξαρχάκου, Φίλιππου Πλιάτσικα, Φοίβου Τασόπουλου…;
Στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
Που βρίσκονται σήμερα οι χιλιάδες κορυφαίοι ξένοι δημιουργοί που ανήκουν στις εταιρείες που στήριζαν την ΕΔΕΜ, όπως η Warner Chappel ή η Universal;
Στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
Πόσους ΟΣΔ της αλλοδαπής εκπροσωπούν στην Ελλάδα;
ΚΑΝΕΝΑΝ
Προσεχώς: Πλαστά ασφαλιστικά συμβόλαια
Leave a Reply