Λίστα μελών της ΕΔΕΜ
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ιθύνοντες της ΕΔΕΜ, αλλά και όλοι όσοι εμπλέκονται στην είσπραξη και στην διανομή των δικαιωμάτων… είναι πράγματι «δημιουργοί» … δημιουργούν πλασματική εικόνα για τον αριθμό των μελών που έχει η ΕΔΕΜ.
Έχουμε ξαναγράψει για πλασματική λίστα, αλλά αυτή τη φορά εκτός των ανακριβών εγγραφών της νέας λίστας μελών που δημοσίευσε η ΕΔΕΜ, άλλα νούμερα αναρτήθηκαν στην έκθεση διαφάνειας (σελ. 37).
Συγκεκριμένα:
Η έκθεση διαφάνειας που δημοσιεύτηκε (σ.σ. αργότερα από το προκαθορισμένο χρονικό όριο του Ν.4481/2017), αναφέρει ότι, στις 31/12/2022 τα μέλη (με τους δικούς τους «υπολογισμούς» ήταν 3.120, κι αυτό αναληθές γιατί μετρώντας την ο αριθμός είναι 3.119, ενώ στις 30/4/2023 τα μέλη έφτασαν μαγικά τα 3.433!!! Δείτε την εδώ επεξεργασμένη.
Προκαλούμε την ΕΔΕΜ να δώσει την λίστα με τα μέλη που είχαν στις 30/4/2023 όπου είχαν 3.433 μοναδικά μέλη.
Στις αρχές Ιουλίου που δημοσίευσε την νέα λίστα η ΕΔΕΜ ο αριθμός των μελών έγινε… 3.297 !!!. Δείτε την εδώ επεξεργασμένη και θα διαπιστώσετε τις σκόπιμες επαναλήψεις. Χωρίς αυτές ο αριθμός μελών θα ήταν αρκετά μικρότερος.
Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι η λίστα μελών δεν ήταν, ούτε είναι πλασματική, τότε – σύμφωνα με τα γραπτά της ΕΔΕΜ – σε 4 μήνες τα μέλη αυξήθηκαν κατά 313 ενώ 3 μήνες μετά μειώθηκαν κατά 136.
Έφυγαν…
Μόλις αυτό το καλοκαίρι και μετά την δημοσίευση της λίστας της ΕΔΕΜ είναι αλήθεια πως έφυγαν πολύ μεγάλα ρεπερτόρια όπως αυτά του Μάνου Χατζιδάκι, του Τσιτσάνη, του Χατζηνάσιου, του Γκάτσου, του Ξυδάκη, του Καλαντζόπουλου και πολλών άλλων που «ταξίδεψαν» για την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ,
Ούτε 3.120 ήταν, ούτε 3.297, ούτε 3.433.
Ότι κι αν προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε, καταλήγουμε ότι οι λίστες είναι πλασματικές και τα νούμερα βγαίνουν αυθαίρετα.
Η λίστα της ΕΔΕΜ είναι αρκετά μικρότερη.
Φυσικά ούτε λόγος για το πιο ξένο ρεπερτόριο που αναφέρει ότι εκπροσωπεί. Τίποτα δεν βρήκαμε στη σελίδα της ΕΔΕΜ. Κανέναν ξένο οργανισμό, κανέναν ξένο εκδότη. Έφυγαν και οι τελευταίοι μεγάλοι εκδότες Warner Chappel & Universal στα τέλη του 2021.
Δείτε μερικά παραδείγματα της επίσημης λίστας της ΕΔΕΜ και θα καταλάβετε:
2 φορές και 4 φορές το ίδιο πρόσωπο με την ίδια ιδιότητα (κληρονόμοι)
5 φορές το ίδιο πρόσωπο, 4 ως κληρονόμος και 1 ως συνθέτης
2 πρόσωπα (κληρονόμοι), 3 φορές το καθένα, για το ίδιο ρεπερτόριο.
Η Μαρία Κλάρα, κόρη και κληρονόμος του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα εμφανίζεται στην λίστα 3 φορές
Αλλά και στους εν ζωή δημιουργούς…
Η συγκεκριμένη δημιουργός, εμφανίζεται 2 φορές με την ίδια ιδιότητα, αυτής της στιχουργού.
Θα πρέπει να αναρωτηθεί κανείς, πως μπορούν να συμβαίνουν όλα αυτά.
Πως αυτά τα στοιχεία και τέτοιες ανακρίβειες να βρίσκονται στην έκθεση διαφάνειας;
Γιατί υπάρχει ο ΟΠΙ;
Πως μπορούν τέτοια «λάθη» να ξεφεύγουν από τους καλοπληρωμένους διευθυντές, την διοίκηση, το εποπτικό συμβούλιο και τους τόσους υπαλλήλους;
Εκτιμούμε ότι δεν πρόκειται για λάθη, αλλά πρόκειται για μια πάγια πολιτική η οποία έχει σκοπό να δημιουργήσει εντυπώσεις, σε χρήστες και Έλληνες δημιουργούς, ότι τάχα είναι ένας μεγάλος οργανισμός και σκοπεύει να γίνει μεγαλύτερος. Αυτή η πλασματική μεγέθυνση χρησιμοποιείται από καιρό, για να πείσουν και να πιέσουν τους χρήστες (από καφετζήδες, εστιάτορες και ξενοδόχους μέχρι την ΕΡΤ, το YouTube και τα ραδιόφωνα) τόσο για την υποχρέωση καταβολής της υπέρογκης αμοιβής που ζητούν, όσο και να ρίξουν μελάνι για την πραγματική εκπροσώπηση.
Αλήθεια, μήπως διαιρούν και τα εισπραχθέντα με τον αριθμό των μελών; Μήπως οι τριπλο- εγεγγραμμένοι τα παίρνουν τριπλά; Ποιος ξέρει;
Αυτός που θα έπρεπε να ξέρει είναι ο ΟΠΙ.
Τι προβλέπεται από τον Νόμο;
Θυμίζουμε ότι οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης – σύμφωνα με τον Νόμο 4481/2017, (άρθρο 28: Δημοσιοποίηση πληροφοριών), οφείλουν να δημοσιεύουν:
- το ρεπερτόριό τους, το οποίο οφείλουν να το επικαιροποιούν τουλάχιστον ανά έξι (6) μήνες.
- την κατά το άρθρο 29 ετήσια έκθεση διαφάνειας,
Καλή η δημοσιοποίηση, αλλά ο έλεγχος που βρίσκεται;
Τι ποσοστό εκπροσωπεί η ΕΔΕΜ και τι η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ;
Ακόμα και με το πλασματικό αριθμό μελών 3.297 που φαίνεται την 1η Ιουλίου 2023 σε σύγκριση και αναλογία ποσοστού εκπροσώπησης με την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ που εκπροσωπεί πάνω από 2.000.000 δημιουργούς (Έλληνες και ξένους), το ποσοστό εκπροσώπησης της ΕΔΕΜ είναι …. κάτω από 0,1% και της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ πάνω από 98%.
Τι όμως συμβαίνει με τις απαιτήσεις και τις αμοιβές?
Η ΕΔΕΜ με ποσοστό εκπροσώπησης κάτω από 0,1% ζητά όσα σχεδόν η ΑΕΠΙ που εκπροσωπούσε το 99,99999% και η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ με ποσοστό άνω του 98% αρκετά λιγότερα από όσα ζητούσε η ΑΕΠΙ
Δείτε το αμοιβολόγιο της ΕΔΕΜ (δημόσια εκτέλεση) και το αμοιβολόγιο της ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Θα τελειώσουμε με ένα τραγούδι σε στίχους Γιάννη Νεγρεπόντη και σύνθεση Λουκιανού Κηλαηδόνη που έχει τίτλο «Απλή αριθμητική» από τον δίσκο του 1975 «Απλά Μαθήματα Πολιτικής Οικονομίας»
Ένα κι ένα κάνουν δυο
δεν θέλει δα πολύ μυαλό
ένα κι ένα κάνουν δυο
δεν θέλει δα πολύ μυαλό
Δέκα επί χίλια δέκα χιλιάδες
και μόνο χίλιες για χίλιους εργάτες
Εννιά, λοιπόν, χιλιάδες, εννιά επί χίλια
αυτό είναι που πάντα θα λέμε υπεραξία
εννιά, λοιπόν, χιλιάδες, εννιά επί χίλια
αυτό είναι που πάντα θα λέμε υπεραξία
Επιμέλεια άρθρου: Γιώργος Αυγερινός
Με την έκθεση Διαφάνειας και τα στοιχεία αυτής, θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο
Leave a Reply