Πνευματικά Δικαιώματα: Δημιουργοί δύο ταχυτήτων – Αθέμιτες πρακτικές από συνεργάτες της ΕΔΕΜ

Τουλάχιστον ανήθικο και πρωτίστως αντιδεοντολογικό να προωθείται συγκεκριμένη μερίδα μελών του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης ΕΔΕΜ. Μία μπίζνα που προωθεί κάποιους και εξαιρεί κάποιους άλλους!!!

Γράφει ο Γιώργος Αυγερινός

Κάποιοι γνωστοί στην αγορά έστησαν μια μπίζνα και αυτοί οι κάποιοι ήταν συνεργάτες της παλιάς ΑΕΠΙ, στη συνέχεια του κρατικού μορφώματος ΕΥΕΔ και σήμερα βρίσκονται στην ΕΔΕΜ. Αυτοί οι κάποιοι προωθούν μια μερίδα δημιουργών και  εξαιρούν κάποιους άλλους, κάτι που δεν συνάδει με το καταστατικό της ΕΔΕΜ και δημιουργεί δημιουργούς δύο ταχυτήτων.

Δημιουργήσαν μία διαδικτυακή μουσική πλατφόρμα, την οποία την προωθούν στις επιχειρήσεις που αναπαράγουν δημόσια μουσική και αυτή την υπηρεσία την πουλούν έναντι αμοιβής. Δεν θα ήταν μεμπτό αν αυτή η πλατφόρμα δεν είχε την προώθηση από επίσημους συνεργάτες της ΕΔΕΜ, αν δεν εξαιρούσε μέλη της ΕΔΕΜ, αν δεν εξαπατούσε τους επαγγελματίες.

Στην έρευνά μας διαπιστώσαμε, πως στη ιστοσελίδα του EVARADIO, στη σελίδα στο Facebook αλλά και στην αλληλογραφία, κρύβονται επιμελώς τα στοιχεία της ιδιοκτησίας. Τηλέφωνα δεν υπάρχουν, εταιρεία φάντασμα και ανώνυμη αλληλογραφία σε όσους δεν γνωρίζουν. Δεν ισχύει βέβαια το ίδιο, όταν γνωρίζουν τον υποψήφιο πελάτη τον οποίο έχουν επισκεφτεί και του έχουν προτείνει την συνδρομητική τους υπηρεσία. Στην τελευταία περίπτωση, δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τα λογότυπα και το «κύρος» ενός αδειοδοτημένου ΟΣΔ από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Η μουσική πλατφόρμα του EVA RADIO (η ΕΔΕΜ από την μία και η ΕΥΑ από την άλλη) διαφημίζει τις υπηρεσίες της μέσω των επίσημων συνεργατών της ΕΔΕΜ και προωθείται από τους ίδιους τους συνεργάτες του συγκεκριμένου οργανισμού συλλογικής διαχείρισης, ότι αν οι επαγγελματίες γίνουν συνδρομητές και την χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά, δεν χρειάζεται να πληρώνουν τον έτερο οργανισμό συλλογικής διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Από έρευνα που πραγματοποιήσαμε, διαπιστώσαμε πως αρκετά από τα τραγούδια που παίζονται στο evaradio.gr, προστατεύονται από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και εκτός από την διαφορετική, αθέμιτη και άνιση μεταχείριση που δημιουργούν μεταξύ των μελών της ΕΔΕΜ, εξαπατούν τους επαγγελματίες ισχυριζόμενοι ψευδώς ότι δεν είναι υπόχρεοι της άδειας δημόσιας εκτέλεσης και από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Πολύ περισσότερο δε όταν υποτίθεται πως οι συνεργάτες της ΕΔΕΜ γνωρίζουν τον επαγγελματία – χρήστη, έχουν αυξημένες αρμοδιότητες και εξουσίες εκ του νόμου και βρίσκονται σε θέση ισχύος. 

Γνωρίζει η κα Λούκα Κατσέλη την μπίζνα; 

Γνωρίζει το ΔΣ της ΕΔΕΜ πως οι συνεργάτες τους προκαλούν άνισο ανταγωνισμό μεταξύ των μελών του οργανισμού με την επιλεκτική playlist που εξαιρεί κάποια μέλη τους και πάρα πολλά έργα τους;

Γνωρίζει η διοίκηση της ΕΔΕΜ πως χρησιμοποιούν τα λογότυπα και την «εξουσία» που τους παρέχει η ΕΔΕΜ μέσα από τους νόμους για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων του συνόλου των μελών του ΟΣΔ;

Γνωρίζουν οι δημιουργοί μέλη της ΕΔΕΜ την εξαίρεση των έργων τους από την playlist του καθόλου τυχαίου EVA- radio της ΕΔΕΜ;

Γνωρίζουν στον ΟΠΙ και ιδιαιτέρως η διευθύντρια κυρία Βαγενά πως οι συνεργάτες της ΕΔΕΜ εξαπατούν τους χρήστες και ταυτόχρονα τους καλούν να μην καταβάλλουν οφειλές στην ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ενώ μεταδίδονται προστατευόμενα έργα από την τελευταία;

Εκτός του evaradio έφτιαξαν και μία σελίδα με το όνομα emusic όπου εκτός από ψευδείς πληροφορίες που δίνουν στους χρήστες, περί υποχρεώσεων τους έναντι του ΟΣΔ  «ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ», χρησιμοποιούν και πάλι τα λογότυπα, την εξουσία και τα τηλέφωνα της ΕΔΕΜ για να αποκομίσουν κέρδη.

Εκτός των «αληθοφανών» ισχυρισμών τους όπου αποκρύπτουν άτεχνα την αλήθεια, όπως την απόφαση του Δ’ Τμήματος του ΣτΕ που εισηγείται στην Ολομέλεια ομοφώνως την αφαίρεση της άδειας της ΕΔΕΜ με τις αποφάσεις 229/1-3-2021 και 230/1-3-2021, ισχυρίζονται και πάλι ψευδώς πως η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ είναι ένας μικρός οργανισμός με προβλήματα, που ανακλήθηκε η άδειά του, όταν η τελευταία διαθέτει σαφές προβάδισμα στο εκπροσωπούμενο ρεπερτόριο με περίπου 25.500.000 τραγούδια, ενώ η ΕΔΕΜ συγκεντρώνει μόλις 2.000.000 εκπροσωπούμενα έργα, πολλά εκ των οποίων εκπροσωπούνται και από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Θυμίζουμε πως η ΕΔΕΜ έφαγε πόρτα από την παγκόσμια συνομοσπονδία CISAC φέτος τον Ιούνιο, λόγω εκκρεμοδικίας της ΕΔΕΜ και εν όψη της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ.

Στη φωτογραφία που επισυνάπτουν στην ανάρτηση φαίνεται και ο Σταύρος Ξαρχάκος ο οποίος έχει αποφασίσει προ πολλού να εκπροσωπείται από την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Φαντάζομαι πως δεν θα συμφωνήσει ο μεγάλος συνθέτης με αυτήν την ανάρτηση και το ότι συμπεριλαμβάνεται στις μπίζνες των παιδιών» της ΕΔΕΜ.

Παράλληλα εμπλέκουν και τον GEA σε όλο το κόλπο και πολύ αμφιβάλλουμε αν συμφωνεί και ο GEA, αλλά και η GRAMMO, η ΕΡΑΤΩ και ο ΑΠΟΛΛΩΝ για αυτή την «ολοκληρωμένη» και «στοιχειοθετημένη» πληροφόρηση προς τους χρήστες

Και φυσικά ο απρόσεκτος διαχειριστής του emusic χρησιμοποίησε τις εξουσίες που παρέχει ο νόμος σε έναν ΟΣΔ με τα προσωπικά και οικονομικά του οφέλη…

 

Τα στοιχεία των εμπλεκομένων συνεργατών της ΕΔΕΜ είναι στην διάθεσή μας και θα χαρούμε πολύ αν κάποιος ενδιαφερόμενος μας τα ζητήσει και να κινηθεί όπως πρέπει…

Ο μύθος λέει πως ο όφις εξαπάτησε την Εύα και έφαγε το μήλο που προκάλεσε την πτώση από τον παράδεισο. Στην πραγματικότητα η ΕΥΑ ήξερε ακριβώς τι θα έκανε. Άλλωστε βρισκόμαστε εν αναμονή της επίσημης ανακοίνωσης της Ολομέλειας του ΣτΕ, όπου θα σημάνει και την πτώση της Εύας από τον παράδεισο της ΕΔΕΜ, η οποία πολύ πιθανόν θα τελειώσει άδοξα.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *